Vad skulle vi göra utan rutiner och struktur?
Vår Vialundsguide och checklista är superviktiga för att skapa den reda och samordning vi behöver.
Lika uppskattade varje år och dessa tackar vi ledningsresurs och handläggare för!
Under läsårets första arbetsdagar har vi arbetat med att snabbt komma in i processen och fasa in oss i det systematiska kvalitetsarbetet(SK). För nya pedagoger och medarbetare blir det en uppstart och beskrivning av grunden för vårt arbete, det SK som bär vår verksamhet.
SK Vialundskolan 2018
Arbetslagsledarna presenterade årets grovplanering för våra kollegiala besök och hur dessa tar avstamp i de intervjuer som genomförts med våra elever efter summering av läsårets elevenkät. Fokusområde är elevernas delaktighet och lust att lära. Skolans egna mall för lektionsbesök har reviderats för att säkerställa att elevernas åsikter och tankar om undervisningen tas tillvara.
Första sidan av mallen för kollegiala besök |
Vialundskolans konferensschema |
Åtgärder enligt pedagogernas analys i juni 2018:
”Tydlig struktur för dubbelbemanning.”
”Omfördela resurser vid behov”
Inget
ämne har en specifik tilldelning, vi är resurser för eleverna inte ett ämne
eller en pedagog.
Ämneslag
och arbetslag har ett gemensamt viktigt uppdrag i att se helheten på skolan och
fördela resurser utifrån detta. Dubbelbemanning
kräver att man samordnar sin planeringstid, gemensamt ansvar för undervisningen
och elevernas resultat är grunden.
Läsåret 2018/2019 har rivstartat.
Gott!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar