Mot nya mål

Mot nya mål
Mot nya mål!

onsdag 5 juni 2019

Vialundskolan i Kumla söker lärare!

Vialundskolan är en nyrenoverad skola som växer och söker DIG som är lärare i teknik/biologi-kemi till höstterminen 2019. 
Vi ligger centralt i den växande kommunen Kumla. 
På skolan finns ett riktigt kul, positivt och engagerat personalteam med driv och elevfokus. 

Jag kör löpande rekrytering, välkommen med DIN ansökan!🔬🧪🌎🐾🍀

Sök tjänsten här

Eller mejla mig din ansökan direkt på erica.rosenkvist@kumla.se

Lärare i teknik och/eller biologi och kemi åk 7-9

Förvaltning för livslångt lärande, Kumla kommun

Lärare i grundskolan, årskurs 7-9

Kommun: Kumla 

Heltid
Tillsvidare
Vanlig anställning
Vilka är vi på Vialundskolan som söker nya medarbetare? Vi är en skola som växer och detta i väl tilltagna lokaler med ämnesspecifika salar, hemklassrum och grupprum. Pedagoger och elever på vår skola har tillgång till digitala läromedel och alla elever har under läsåret fått en ny och väl fungerande digital enhet. Ett stöd i digitaliseringen är skolans IKT-pedagog samt tillgång till IT-support vid behov. För oss på Vialundskolan är det viktigt med rörelse och hälsa, detta speglar sig bland annat i hela skolans arbete med Puls för lärande där du erbjuds friskvård under arbetsdagen. Ta del av mer info/inslag här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/pulspass-pa-skoltid-ger-hogre-skolresultat-i-kumla

Vialundskolan är en nyrenoverad 7-9 skola med ca 230 elever, tre klasser i varje årskurs samt en särskild undervisningsgrupp. Vi har förmånen att vara en mångkulturell skola och ligger under samma tak som kommunens Kulturskola vilket möjliggör ett berikande samarbete kring olika kulturområde. Vialundskolan ligger med enbart tio minuters promenadavstånd till buss- och tågstation vilket ger goda förutsättningar för väl fungerande pendling för såväl elever som personal. Rektor och ledningsresurs har lett skolans utvecklingsarbete sedan 2013 och då i tät dialog med en kompetent och engagerad personalstyrka på drygt 30 personer. Inom NO- och matematikblocket finns behöriga kollegor med god samarbetsförmåga och hög ämneskompetens. Om handledning/mentor önskas har vi ett team med handledarutbildning och kan möjliggöra detta. På Vialundskolan finns en komplett elevhälsa och vi har utöver lagstadgade professioner även skolnärvarocoach, elevstödjare samt studie- och yrkesvägledare som finns på skolan dagligen och arbetar nära elever och pedagoger. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i teknik och/eller biologi och kemi i åk 7-9. Undervisningen sker i hel- och halvklass i våra nyrenoverade NO-salar, hemklassrum samt slöjdsal. Mentorskap ingår i tjänsten, detta tillsammans med minst en erfaren kollega. Skolans arbete är organiserat i arbetslag och ämneslag där du förväntas bedriva utveckling och ett kollegialt lärande med dina arbetskamrater, detta utifrån en tydlig struktur och ett väl fungerande systematisk kvalitetsarbete. För att ge en tydligare bild av detta se vår guide: https://www.kumla.se/download/18.4bfb9f561639157150994e/1533299252595/Vialundsguiden%202018-2019.pdf KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är pedagog med behörighet i teknik och/eller biologi och kemi. Hög relationskompetens och förmåga att variera din undervisning är en viktig grund. Ditt arbete ska präglas av samarbete och det är viktig att du har ett tydligt ledarskap. Behörighet i ytterligare ämne, specialpedagogisk kompetens och vana av arbete med digitala verktyg är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag. Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har snart 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.


Anställningsvillkor

Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2019-08-13 eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan redan idag. .


Kontakt

Kontaktpersoner

  • Erica Rosenkvist, Rektor, Telefonnummer: 019 588461

Fackliga kontaktpersoner

  • Facklig företrädare nås via kommunens servicecen, Facklig företrädare, Telefonnummer: 019-58 80 00
Annons-ID: 8324264 
Publicerad 4 juni 2019

2 kommentarer:

  1. Annons offentligajobb:
    https://recruit.visma.com/Public/Login/Applicant.aspx?ReturnUrl=%252fApplicant%252fApply.aspx%253fguidAssignment%253dc5c9f079-2b9b-409e-8340-234066f3bac8%2526frameablegui%253d

    SvaraRadera
  2. Hej, säsongs hälsningar till alla mina vänner jag är här för att berätta lite om hur jag fick min hsnabd tillbaka med hjälp av en stor man som heter baba Amiso. Jag heter Alice Lucas, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har min man och jag varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp online och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr.Amiso kan hjälpa till att få tillbaka artiklar snabbt. Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det då han gjorde en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan den dagen var vårt äktenskap nu starkare än tidigare, allt tack vare Dr.Amiso. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr.Amiso verklig och kraftfull stångskärare att jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller din man flyttade till en annan kvinna, vill känna igen i världen eller cancerfrågan, vill gifta sig med älskaren efter ditt val eller skilsmässor, hälso- eller äktenskapsproblem, jobbfrämjande och framgång, vad som helst, gör inte ge upp, inte mer gråta, kontakta denna kraftfulla stavning nu. Här är hans personliga e-postadress på: herbalisthome01@gmail.com

    SvaraRadera