Mot nya mål

Mot nya mål
Mot nya mål!

fredag 25 februari 2011

En liten fredagsreflektion i genusanda om mig och min man(inte make men min man).


  • Skillnader mellan mig och min man...


...han hämtar på dagis trots att det är sportlov och alla är lediga och hemma.
...han gillar att kolla på Ultimate fighting, nåt program där de jagar byggfuskare och nåt annat program där machomän fiskar krabbor eller någon annan skit.
...jag gillar drama och melodifestivalen.
...han vill köpa en bakmaskin till mig(inte till oss)!
...jag blir sur när han pratar om bakmaskin.
...han säger höger när han menar vänster och tvärtom.
...jag säger höger och menar det!
...jag klipper barnens naglar.

...han saknar sin pappa men gråter och ältar inte.
...jag saknar min pappa och gråter och ältar om det.
...han har skitbra kompisar som han "surrar och dricker öl med" då de ses.
...jag har skitbra kompisar som jag fikar och pratar i timmar med då vi ses.
...han är som Herngren i Solsidan och kommer inte ihåg ett skit av det jag säger om veckans planer för mig, oss och barnen.
...jag är som Mia Skäringer i Solsidan och säger ibland att jag sagt saker som jag inte sagt eftersom hans senilitet är så pålitlig.
...han åker och ska handla snus och kommer hem med en chokladkaka till mig, men inget snus.
...jag tycker jag är den av oss som kör bil bäst och det är ju inte så konstigt eftersom jag är det också.



Trevlig helg!

Erica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar